Изложба радова насталих на ликовној колонији под називом „Уметник као археолог“ биће отворена 13. фебруара у 16 часова у Музеју у Орашцу. Пет уметника представиће својих десет радова, инспирисаних фрагментима прошлости.
„У сазиву колоније 2017. године учествовали су уметници који се превасходно изражавају сликом, као најшире схваћеним подручјем деловања, а имају потребе да бележе своје временско освртање на даљу или блиску прошлост, која се односи на општедруштвену или личну, породичну историју. Овогодишњи избор уметника рачунао је са широким генерацијским распоном и различитошћу њихових приступа стваралаштву, као и слободи у третирању медија, што би допринело диверзитету артефаката“, речи су селектора колоније, Бојане Бурић, историчара уметности.
Укратко…
Анђелка Бојовић на тему колоније одговара једним шумадијским пејзажом у измаглицама касног летњег дана и приказом битке вођене у Првом српском устанку.
Мариела Цветић својим радом „Поздрави“ представља сувенире, разгледнице, слике Аранђеловца из различитих периода, чиме је истакла да памћење није само базирано на личним искуствима, већ и на сећањима других људи. У свом другом делу приказује Карађорђа и Наполеона, двојицу војсковођа који деле драматичне судбине својих народа.
Владимир Милановић је уметник који се у свом раду ослања на нове медије. У Орашцу је један рад посветио 200-годишњици убиства Карађорђа, а у другом успешно спаја праисторијску прошлост Аранђеловца, бројне битке које су се одиграле на овим просторима и кадрове филмова који се баве историјским догађајима у Орашцу.
Милан Антић на својим сликама приказује Карађорђеву шницлу и Прилоге, чиме на саркастичан начин истиче своју критику данашњег схватања славне прошлости, које је до те мере банализовано да многи конзументи не знају чије име носи овај гурмански специјалитет.
Марија Шевић као основу за две црно-беле слике узима породичне албуме, приказујући своје родитеље и сцене породичног живота.